Timo Rein – mis hetkest saab kellestki hea müügiinimene?

Globaalne eestlane Timo Rein.001

“Ma usun, et hästi palju asju sõltub sellest, kas sa lähed midagi tõsiselt üritama.”

Meie podcasti 24. saate külaliseks on Eesti ühe edukaima tarkvaraettevõtte Pipedrive kaasasutaja ning tegevjuht Timo Rein. Väikesest kuue inimesega alustanud iduettevõttest on seitsme aastaga saanud üks maailmas kiireimini kasvav müügitarkvara pakkuja, kus täna töötab üle 250 inimese.

Ülikoolis psühholoogiat õppinud Timo müügikogemus algas raamatute müümisega, millele järgnes müügikoolitaja töö. Sellest saadud õppetundide tagajärjel tekkis mõte luua tarkvara, mis aitaks müügiinimestel oma tööd paremini teha.

Räägime Pipedrive’i sünniloost ning kus on ettevõte oma arengus täna. Kuna eestlaste kohta kuuleme tihti, et ega me müüa ning turundada ei oska, siis vestleme:

  • kuidas saab sel juhul üheks parimaks müügitarkvara loojaks just Eesti ettevõte?
  • miks on müümine osalt lihtsalt numbrite mäng ning osalt autentsete inimsuhete loomine?
  • mis hetkest saab kellestki hea müügiinimene?
  • kuidas müüa müügitarkava?
  • ning mis osas on müügitöö tulevikus automatiseeritud ning mis osas taandub kõik siiski inimsuhetele?

Saade on salvestatud 1. juunil 2017. aastal Räniorus. Head kuulamist!

Kuula iTunesis

Tsitaadid

“Ma mõtlesin, et ma küll ei oska müüa, ma pole kunagi seda teinud, aga ma vähemalt suudan tööd teha. Ma mõtlesin, et okei, ma teen selle töö osa siis vähemalt ära.”

“Kui sa küsid, et kuidas müüa müügitarkvara, siis kõigepealt tuli seda hakata müüma nii nagu me seda kunagi ei olnud teinud ehk interneti kaudu ilma inimestega suhtlemata.”

“Kaasasutaja Urmase vend Andrus ütles, et Eestis kui väikeses riigis on üks selline oht: kui sa seal kaua oled ühe koha peal, siis sa võid muutuda väikeseks meheks ehk sa mõtled liiga väikeselt.”

“Ma usun, et hästi palju asju sõltub sellest, kas sa lähed midagi tõsiselt üritama.”

“Müümise taga on tegelikult ju teiste inimeste poole pöördumine, kes on sinu jaoks võõrad, ja nendega suhete loomine ning arusaamine, et kas seal on ka võimalus koostööd teha, sest sul on midagi pakkuda, mille järgi on teistel vajadus.”

“Mis eristab inimest, kes saab väga hästi müümisega hakkama ja inimest kes ei saa, siis see kes saab on jõudnud sellisesse kohta, kus ta saab selle pingega hästi hakkama.”

“Meie rahvuskultuurile on omane, et kui keegi üritab midagi ja läbi kukub, siis on näpp selles suunas kerge kahjurõõmuga, et noh ma ju ütlesin.”

“Enamus asju, mis ma arvan et meil on Eestis õnnestunud heale tasemele viia on kinni selles, et inimesed on käinud ringi ning näinud kuidas teised inimesed asju ajavad. Neil on tekkinud paremad mõtted, mida nad on kodumaal teostanud. Ma tahaks, et see jätkuks.”

Raamatusoovitused
The Common Denominator of Success” – Albert E. N. Gray

Podcasti taustamuusika
Sander Mölder (www.soundcloud.com/sander). Kõik õigused kaitstud.