Reklaamid maha

Kes veel ei tea, siis siin on väike nipp, kuidas lahti saada suurest osast segavast reklaamivirvendusest (ja mitte ainult Eesti netilehtedel). Võtke kasutusele Adblock Plus. Selleks lugege läbi eelpooltoodud aadressil asuvad instruktsioonid, laadige alla programm ja seadistage see. Seejärel tuleb valida andmebaas, mis aitab reklaame blokeerida (Easylist töötab päris hästi).

Kahjuks töötab Adblock tuntud browseritest ainult Firefoxiga, kuid ka sellele on lihtne üle minna. Ma ise kasutan Adblock Plusile lisanduvat programmijuppi Add-Art, mis paneb reklaamide asemele moodsat kunsti. (Ei soovita kõigile, vahel on ka need pildid üsna tüütud).

Praeguse seisuga tapab see süsteem ära umbes 90 protsenti reklaamidest. Kõiki ei tapa ja võib olla leiavad meediakanalid mingi võimaluse sellest programmist ümber minna. Mispuhul ma loodan, et adblocki kutid leiavad mingi võimaluse jälle nendest mööda minna.



“Adblockitud” ja “Add-Artitud” Postimehe lehekülg

PS. Hiljem: olen vahepeal ajast maha jäänud, tuleb välja, et on Adblock olemas Safarile ja ka Internet Explorerile leiab üht teist. Proovigem googeldada ka “Adblock Eesti”.

  • petskratt

    mina olen ikka soovitanud otsida adblock plus sepp, nii leiab lehekülje kus on lihtsad lingid paigaldamiseks ja Eesti-kohane filter kah ;-)

  • Daniel Vaarik

    Väga hea.

  • Mina

    Kõige häirivam asi Eesti netireklaaminduse juures on EPL-i uus kampaania, kus üle lehekülje ulatuv reklaam avaneb juba enne leheküljele jõudmist. Iga kord, kui ma uuelt IP-lt oma arvutiga EPL-i vaatan lööb enne leheküljele jõudmist ka FF-il, millel on ad-block ja flashblock peal, ette selline avaleht:

    http://img413.imageshack.us/my.php?image=eplblockqo2.jpg

    Ma saan aru, et kui ma nn portaali tarbin, siis kannatan tasuta teenuse tõttu reklaame. Kuid siin tundub EPL küll juba liiga kaugele minevat.

  • raimo

    Praegusel reklaamivaesel ajal teeb reklaamide maha keeramine muidugi meediale “rõõmu” :-)

    ent samas on ka selge, et keerulised ajad teevad inimesi oluliselt nutikamaks, kuidas raha teenida ning täna on reklaamiandja meedias rohkem kunn kui kunagi varem. See paistab ka veebikülgedelt…

    raimo
    http://www.mindsweeper.ee

  • Erik

    Aus meediatarbija elab reklaamid üle. Trammiga jänese sõitmise mentaliteet.

  • Erik

    vabandust, “jänest sõitmise” oleks vist korrektne:)

  • Ivar

    Meie kollase ajakirjanduse esindajad ei peaks “ausa meediatarbimise” teemal küll oma nokka lahti tegema.

    Tänu teile see AdBlock-i vajadus tekkinud ongi.

  • Tomza

    Tere,

    on teisigi võimalusi jõuda hea uudiseni ilma ennast liigselt bännerivilkumisega kurnates.
    Me tegime endale sellise vidina, mis koondab uudiskanalites uudised ühte reklaamivabasse vaatesse. Lahendi nimi on Uudiskonsooli ning põhimõtteliselt on tegu Sinu enda poolt seadistatava lehega mis laseb Sul sekundiga kursis olla kõigega mis nii eestis kui ka maailmas hetkel toimub. Ja ainult ühe klikiga oled Sa puhtalt ja kuivalt selle uudise juures mis sulle parasjagu huvi pakub.

    Asja saab näha siin : http://news.station.ee/newsdash/

  • Daniel Vaarik

    Erikule, minu mõte ei ole mitte tasuta häid uudiseid lugedes jänest sõita, vaid näidata, kui habras on praegune reklaamil põhinev ärimudel. Vähe sellest, et sellele antakse liiga suur jõud sisu kujundamisel, on selle tehnoloogiline jätkusuutlikkus kaheldav. Tuleb mõelda välja midagi uut! Ruttu.

    Taas kord tuleb tunnistada, et hea tagasiside siin. Panin endale ka flashblocki peale ja tänaseks on juba 98 protsenti (hinnanguliselt) reklaame kadunud. Muidugi, uudiste agregaatorid nagu viidatud news.station on ka head.

    Keegi mainis veel otsesuhtluses, et http://i.delfi.ee on iPhone’ile mõeldud uudiskeskkond, kust saab ka tavalise browseriga reklaamivabalt liikuda. Loodetavasti ei võta Delfi seda võimalust nüüd seepärast maha. :P

  • Kunnar

    Mõte õilis, et vähem agressiivset reklaami. Kahe käega poolt. See on aga omanike otsus, et ärimudel on just selline nagu see on – reklaami osa peale.

    Täna ei ole lihtsalt Eestis veel toimivat mudelit, kuidas panna inimesi tarbima internetis (kirjutavat)meediat nii, et inimesed oleksid nõus selle eest ka maksma püsivalt (nö püsitellimust tegema) ning omanike otsus, mis on olnud ilmselt tingitud tehnoloogia võimalustest ca 5-6-7 aastat tagasi tehtud lahendustest ja mõtlemisest. (Delfi, PM, ÕL, EE jne)

    Minu meelest on tegemist üksnes internetipõhise kirjutava meedia probleemiga, ehk, näiteks,
    oletame, et ühel heal päeval kolib Eestis TV internetti ning selle ärimudel on maksa-ja-siis-näed. Siis probleemi agressiivse reklaamiga ei ole, vaid muutub reklaami struktuur – reklaamid lähevad ca 3-4 sekundi pikkuseks, enne kui inimene jõuab reageerida. :) samas on ta ikkagi reklaami ära näinud.

    Koodi tasandil on väidetavalt võimalik adblock ja listid ära petta.

  • Mina

    On küll võimalik ära petta – piltreklaamidest rääkides piisaks, kui panna need sama kausta alla nagu ülejäänud illustratsioonid ning suvaliselt genereeritud failinimedega (enne faililaiendit). Muudab ignoreerimisreegli defineerimise sisuühiku järgi praktiliselt võimatuks. Kui just kõiki pilte ei taha ära keelata. Teinekord päästab teatud “piirkonna” piltide ära keelamine.

    Üldiselt pole reklaamimüüjatel praegu (veel) probleemi. Enamik kasutajaid on patoloogilised ja kroonilised tumbjuuserid, mistõttu reklaamide blokeerimine pole veel massidesse läinud.

    Kutsume seda vähemuse kiiksuks, kuid algolekus – reklaamidest läbi pikitult – mina Eesti uudisteportaale lugeda ei suuda.

    Ma kujutan ette, et üks hetk võib hakata populaarsust koguma mingi lehitseja modifikatsioon (nt FF oma), millel ülesehituses on juba eesmärgina eeldatud reklaamide hulga vähendamist. Selle viljakas pinnas oleks just vähem IT-teadlike kasutajate seas, kellele pluginate paigaldamine tundub tuumafüüsikana.

    Siis, kui kriitiline mass sääraseid vahendeid kasutama hakkab, hakataks seda ka reklaamiostjate ja –pinna pakkujate poolt probleemina tunnetama. A’la „Clear internet Firefox“ CIFF. Üpris hea kontseptsioon – huvilisi kindlasti leiduks.